måndag 3 januari 2011

Miscellaneous Monday - Nytt år, nya böcker

När ett nytt år börjar händer något. Det känns som om det plötsligt är lite ljusare ute när det är dags att gå hem från jobbet, fåglarna sjunger annorlunda, mer vårlikt liksom, man är fylld av goda föresatser, har kanske till och med avgett nyårslöfte?! Jag hör till dem som aldrig uttalat avger nyårslöfte, men varje år tänker jag att jag ska äta mer hälsosamma och nyttiga saker och motionera mer... Förra året funkade det ett tag! Det här med det hälsosamma gäller även bokläsandet. Jag ska i år försöka överge deckarträsket och verkligen läsa det jag EGENTLIGEN vill, typ klassiker som Harper Lee's To kill a mockingbird, F. Scott Fitzgerald's The great Gatsby och den där biografin om Bang av Beata Arnborg. Eller någon av alla ungdomsböcker som är på gång till våren! Titta bara här!




/Magdalena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar