onsdag 6 juli 2011

Wordy Wednesday - Semestersug

Semestern närmar sig i galopp! Två dagar kvar sedan väntar Öland, utflykter, vila och förhoppningsvis massor av läsning. En och annan festival och ett antal glassar tänker jag också hinna med. Jag hoppas att ni alla har en riktigt härlig sommar.

Som trogna besökare säkert redan upptäckt räcker tiden inte till för dagliga inlägg på CHRIB när kollegorna är lediga. (Å andra sidan ska ni väl inte sitta vid datorn hela dagarna?) Idag bjuder CHRIB på ett somrigt boktips och en somrig låt från tiden när jag hade mitt första sommarlov.

Sommaren jag blev vacker av Jenny Han
Isabel lever bara på sommaren. För henne är det helt självklart att det är då allt händer. Det är då hon får vara i huset vid havet med familjen. Det är då hon får träffa bröderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah, som äger huset. Varje sommar har varit precis likadan och Isabel älskar det. Men den här sommaren kommer saker att förändras. Redan när Isabel stiger ur bilen känner hon att det är något nytt i luften, en ny känsla. Något vuxet, något ... hemligt. När gamla minnen och nya känslor krånglar till relationen mellan Isabel och bröderna inser dom att de är framme vid en plats dit varje sommarstig hittills har lett.



/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar