torsdag 20 oktober 2011

Tittering Thursday - seriäventyr på filmduken

När jag var liten var jag (såklart) flitig besökare på det lilla biblioteket hemma i byn. Ofta fick jag med mig hem en trave med serieböcker som även mina syskon sedan läste. Vetskapen om att den där traven med serier innebar timvis av fördjupande i Lucky Luke och bröderna Dalton, Ensamma mamman, indianpojken Yakari och självklart Tintin var härlig (böckerna har vi såklart här på biblioteket). Många är det som har läst och älskat Tintins äventyr, och kanske har denne lille journalists popularitet genom åren berott på att han är tidlös och ålderslös och litet av ett mysterium själv; vi vet ingenting om hans bakgrund och familj t.e.x. Kul är det i alla fall att den första filmen i en planerad trilogi om Tintins äventyr snart har premiär (28 okt)!



/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar