torsdag 17 november 2011

Tittering Thursday - siffror och annat viktigt

Tur att vi människor är bra på olika saker. En del saker vet man inte riktigt varför man är bra på, eller hur man bäst drar nytta av sin talang. Men å andra sidan vet man ju aldrig när det kan bli läge att visa upp ett partytrick! Jag är ganska usel på att komma ihåg namn eller på vilket sätt jag känner människor som tydligt visar att de i alla fall känner mig. Ja, det kan bli pinsamt. Däremot kan jag fortfarande rabbla upp vilket stjärntecken alla i min mellanstadieklass är födda i (och nu var det ju ett tag sedan jag gick i mellanstadiet, om vi uttrycker det så). Får se när den kunskapen kommer till användning.

Jag är ganska bra på att komma ihåg siffror också. Igår var det den 16 november, och jag kan koppla minst tre olika personliga händelser till det datumet: 1) jag blev ihop med min första stoooora kärlek 2)jag besökte en kul Beatlesutställning 3)mina föräldrar köpte en mikrovågsugn som levde i ca 18 år. Förra fredagen var det ju också ett särskilt datum, som jag i och för sig inte själv har något minne kopplat till; 11-11-11, men det kan väl ingen ha missat? Det är tydligen ett betydelsefullt och kraftfullt tal inom numerologin och astrologin. Nu ser jag fram emot nästa 1:a, som i 1 december då årets julkalender börjar!

Förresten, vilket är ditt partytrick?

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar