torsdag 2 februari 2012

OKEJ!


När jag var yngre gillade jag att botanisera i min pappas, ganska omfattande, skivsamling (ja, det var SKIVOR - LP-skivor). En hel del av dem tyckte jag var bra, en del var bara roliga för att låtarna eller artisterna var så fjantiga. Jag kom att tänka på detta när jag såg att SVT 2 på fredag kl 20 visar programmet Okej - 80-talets största poptidning. Du känner inte till tidningen Okej? Den VAR verkligen störst för alla som gillade pop, rock, film och TV. Okej missade inget! Alla kända, och mindre kända, personligheter figurerade någon gång i Okej. Kolla in programmet på fredag så får du en bra aning om vilken musik och vilka artister alla svenska tonåringar trånade efter på 80-talet! känner du att du behöver uppdatera dig lite innan så kan jag rekommendera boken Okej som finns här på bibblan.

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar