tisdag 10 augusti 2010

Tipsy Tuesday - Boxande

Fick ett kul tips på Bokhora häromdagen, om bokboxar och boxcirklar. Bokcirklar har väl de flesta hört talas om; man träffas några stycken och diskuterar böcker. Det kanske är böcker på ett speciellt tema eller kanske alla har läst samma bok och pratar om den?! Här på Kristianstadbibblan har vi en läseklubb som heter Bokäventyret som träffas några gånger per termin. Olika personer kan naturligtvis tycka väldigt olika om en bok, och det är det som är spännande när man träffas och pratar om böcker.

Samma sak går såklart att göra med serier på DVD (gärna i box-format) och då blir det alltså en boxcirkel! På P3 Kultur finns det nu en boxcirkel om hajpade serien The Wire. Det sägs ju att de första avsnitten i serien kan vara lite sega att ta sig igenom, så jag tror jag ska gå in på P3 Kultur och lyssna. Själv råkade jag somna i soffan när jag tittade på första avsnittet... Jag lovar att jag ska ge den en ny chans!

Bokboxar då? Jo, det är ju böcker i en serie som förpackas och säljs tillsammans i en snygg box! Se här bara på Cornelia Funkes Inkheart-trilogi (Bläckhjärta)!

/Magdalena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar