torsdag 19 augusti 2010

Tittering Thursday - fådd eller snodd del 2

Blogbabes:en är som nämnts tidigare trogna läsare av Bokhora. Så när bokhororna uppmanar till enkätbesvarande om sommarläsning, går vi såklart igång! Del 1 kom igår och här följer del 2.

1. Bäst i sommar?
När jag upptäckte att jag faktiskt inte hade läst Harry Hole-deckaren Smärtans hus av Jo Nesbø! Stående på Maxi i Ronneby med pocketlängtan på väg till sommarhuset blev det en glad överraskning!

2. Sämst i sommar?
Att jag inte läst så mycket som jag önskat.

3. Vad har du helst läst på stranden?
Lättillgängliga saker som tidningar och tidskrifter, blev en del om kronprinsessparets bröllop till exempel. När man är på stranden med en rastlös 3-åring får det bli läsning som tål ständiga avbrott…

4. Var har du läst mest?
I sängen när den rastlöse 3-åringen äntligen somnat efter att ha vänt på dygnet under semestern…

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?
Misslyckades med Susan Sellers roman om systrarna Vanessa Bell och Virginia Woolf, en fin liten bok som tyvärr inte riktigt grep tag just då. Måste ge den en ny chans! Har inte heller lyckats att praktiskt genomföra de tips jag snappat upp teoretiskt i de trädgårdsböcker jag bläddrat i. Skyller på den varma sommaren och satsar på tidig höst!

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!
En hel hög med bilderböcker av Elsa Beskow! Puttes äventyr i Blåbärsskogen är ett måste i varje barnfamiljs bokhylla. En kulturskatt! ”Välkommen hit in i mitt rike…”

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Johanna Thydells nya ungdomsroman Ursäkta att man vill bli lite älskad. Ser också fram emot att lyssna på Johanna på Kristianstad bokfestival!

Som vanligt finns böckerna på bibblan!

/Magdalena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar