måndag 13 september 2010

Miscellaneous Monday - dubbelt välkomnande

Från och med september månad har vi ersatt nyblivna (blog)baby-mamman Lina med blogbaben Olof. Vår nya, men välkända, kollega är i vanliga fall föreståndare på Österängsfilialen. Nu får vi glädjen att ha honom på Barn&Unga ett år och våra besökare får även glädjen att möta honom här på CHRIB. Olof har, som ni kanske redan upptäckt, ett stort intresse för, och en stor kunskap om, film. Något som direkt börjat märkas här på sidan!

Igår kväll hade jag planerat att se Scorseses film Shutter Island men efter att ha pratat med en kompis bestämde jag mig för att lättskrämda personer nog bör se den i dagsljus. Läskigt värre om ett försvinnande på ett mentalsjukhus...
Filmen bygger på romanen Patient 67 av den amerikanske kriminalförfattaren Dennis Lehane.

Istället såg jag Crazy Heart, ett drama om en avdankad countrysångare, spelad av Jeff Bridges. En nära och sorglig film om drömmar och livsavgörande beslut. Mycket bra musik, Bridges visar sig vara en riktigt skicklig sångare, och fina kärleksscener med Maggie Gyllenhaal. En betydligt mysigare film att ha på näthinnan när jag efteråt låg och väntade på John Blund.

Till sist en liten hälsning till Lo: Välkommen hit. Lycka till på färden genom den krångliga men underbara världen!
/ Ulrika
PS. Om du gillar gulliga bäbisbilder måste du kolla in fotografen Anne Geddes ljuvliga ungar. Ovan ser du ett exempel. DS


1 kommentar:

  1. Lo tackar för välkomnandet! :)

    Jag har också sett Crazy heart, hade inga förväntningar då jag inte visste vad den handlade om, men det är en riktigt rörande film som fastnar i medvetandet. Både Jeff Bridges och Maggie Gyllenhaal är riktigt bra, tycker jag.

    Fin ny bild ni har lagt ut, förresten! :)

    (Blog)baby-mamman

    SvaraRadera