onsdag 8 juni 2011

Wordy Wednesday - det ser lovande ut!


Så här sista veckan på terminen funderar jag på orden lov och lova. Det är vackra ord med positiv innebörd som får mig att tänka på sommar och festligheter. - Får jag lov? Frågar en artig person som vill dansa på den lövade dansbanan i midsommartid. - Jag lovar att älska dig tills döden skiljer oss åt. Säger det hoppfulla brudparet till varandra i hänryckningens tid. - Lovad vare konungen! Ropar den som (trots allt) vill hylla vår kung när han står på trappan till sitt sommarslott på Öland.

Men den bästa betydelsen av ordet lov är kanske trots allt denna: - Mitt sommarlov, så jätteskönt mitt sommarlov ska bli! Sjunger och ropar ungarna som rusar ut från skolan terminens sista dag. Och den dagen är inte långt borta!

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar