onsdag 21 december 2011

Wordy Wednesday - Humbug!

Sista arbetsdagen innan jul är snart till ända. Julkakorna är bakade, paketerna köpta och inslagna, skafferi och kyl lockar med godsaker och huset doftar av glögg och hyacinter. Nu är det bara att njuta och vänta på tomten. Eller inte?

Vi har alla olika jultraditoner och vanor. För mig är inte julförberedelserna kompletta om jag inte i någon form får ta del av Charles Dickens En julsaga. Jag har den som kapitelbok, bilderbok, tecknad film, spelfilm och sist, men också bäst!, i Mupparnas version. Helt underbar med grodan Kermit som den fattige Bob Cratchit och Miss Piggy som hans (alltid lika arga) fru. Det är Michael Caine som spelar den snåle Mr Scrooge men i den svensktalande versionen är det Sven Wollter som gör Scrooges röst.

Jag älskar att lyssna till Sven Wollter så gissa om jag blev överlycklig när jag upptäckte att det är just han som varje kväll den här veckan läser En julsaga på radions P1! Om du inte gillar att passa tider kan du även lyssna på webben. Rekommenderas å det varmaste!

En riktigt god jul till alla CHRIB-besökare och ett stort GRATTIS till bloggbaben Magdalena som nu har en alldeles ny liten babe att ta hand om.

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar