tisdag 13 april 2010

Tipsy Tuesday - omnia vincit amor?

Mina tankar just nu upptas nästan helt av en film som gick på tv förra veckan. En film som jag missade början på och därför kände mig helt besatt av att köpa den för att få hela historien, från början till slut (den var utlånad på bibblan). Filmen heter Dagboken – jag sökte dig och fann mitt hjärta (The Notebook), och det första jag tänkte var att titeln var så corny så den kan jag ju inte kolla på. Men, vad glad jag är att jag ändå gjorde det. Karaktärerna dröjer sig kvar i mitt hjärta. Jag vet inte riktigt varför det är så. Kanske för den vackra historien. Kanske för att det finns en sådan kemi mellan skådisarna. Kanske för att jag helt enkelt är en obotlig romantiker som innerst inne vill tro på den gamla klyschan ”omnia vincit amor” (”kärleken övervinner allt”). Eller kanske bara för att jag är så blödig... Hur som helst, är du sugen på att se en riktigt romantisk film, missa inte denna!

Filmen finns på bibblan och snart finns boken på engelska också här! Låna och njut! Och om du tycker jag har helt fel om den, tala gärna om det! :)

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar