fredag 28 maj 2010

Freaky Friday – jag skriver alltså finns jag, del 5

Jag skriver alltså finns jag, ja. Att skriva är något vi uppmuntrar här på Chrib, och också temat för veckan som gått, men hur är det egentligen att vara en berömd författare? Kändisskapet kan ha sina baksidor. Kanske har du sett den välkända skräckförfattaren Stephen Kings film Lida (Misery) med en skräckinjagande Kathy Bates i huvudrollen? Eller kanske du har läst boken? Den handlar i alla fall om en författare, Paul, som råkar ut för en bilolycka och sedan blir omhändertagen av ett av sina största fans, Annie. Till en början är Paul tacksam för Annies omsorg, men det visar sig så småningom att tacksam nog inte är det han borde vara... Det här är en film man absolut får rysningar av (i alla fall jag); blir du sugen på hela storyn så har vi boken på bibblan! Ta en titt på filmtrailern:



En annan författare som råkar illa ut är Jack i Stephen Kings The Shining, spelad av Jack Nicholson i filmversionen. Nicholson har ju verkligen en förmåga att vara läskig i sig (!); den här karaktären är inget undantag... Vad som händer? Kolla in trailern för att bilda dig en uppfattning – filmen finns att låna på bibblan!



Trevlig skräck(skriv?)helg önskar vi på B&U!

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar