tisdag 4 maj 2010

Tipsy Tuesday - om boktrailers

Fenomenet boktrailers är något som vi gillar här på Chrib! Det har använts ett tag i USA, men används inte lika ofta i Sverige. Tidigare har vi lagt ut boktrailern till den svenska mangaserien Kick off! och nu är det dags för trailern till Lisa Bjärbos romandebut Det är så logiskt alla fattar utom du. Jag gillar verkligen den här trailern; vill läsa boken ännu mer nu när jag sett den (och då var jag riktigt sugen på att läsa den redan innan)! Enda nackdelen är att låten fastnar, så man har den på hjärnan ett bra tag efter att ha sett trailern... ;) Boken kommer snart till bibblan, tills dess kan du ju kolla in trailern eller varför inte läsa ett litet smakprov ur boken?



Det finns också en boktrailer till Maggie Stiefvaters bok Frost, som jag tidigare har bloggat om. Kolla in den också!



Nu har jag ju redan läst boken, så det är svårt att säga om jag skulle bli mer sugen på att läsa den genom att se trailern. Blir du? (Om inte – läs den i alla fall! Den är mycket vackert berättad, och jag ser fram emot nästa del!)

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar