torsdag 4 augusti 2011

Tittering Thursday - hänger du med?

...ja, inte för att vi ska iväg någonstans (stannar på bibblan idag också), jag tänkte snarare teknikmässigt. Och i fråga om nyhetsflödet. Vid vissa tillfällen blir man mer medveten om sina vanor än annars. Jag tänker nu på mobiltelefoner. Jag har nyss haft semester under vilken min mobil gav upp och jag fick låna en - icke särskilt väl fungerande - mobil från en bekant. Inte bra, och jobbigt (i-landsproblem: check!). Och jag som alltid trott att jag inte är beroende av min mobil! Men det verkar alltså som att så är fallet. En annan fråga som blir aktuell under semestern är hur man kombinerar att varva ner och koppla av, ligga ute i hammocken och lyssna på fåglarna istället för att sitta framför TV och dator eller med lurar i öronen med att hålla sig någorlunda uppdaterad om vad som händer i omvärlden? Eller kan man med gott samvete under semestern/sommarlovet bry sig lite mindre om nyhetsflödet? Man kommer ju ändå inte undan helt, de stora och viktiga nyheterna tränger igenom alla lager av sommar och ledighet ändå. Och det är kanske bra. http://www.youtube.com/watch?v=wZrlqh9Fbz4


/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar