måndag 23 november 2009

Miscellaneous Monday – om att vara ett får eller slöjda en fågel

Imorgon, tisdagen den 24 november, presenterar Kristianstad 1830 föreställningen: ”Om att vara ett får när man vill vara en fågel - Om varför jag aldrig kan vara ihop, och varför jag vill det över huvudtaget” med komikern och programledaren Nour El-Refai.
Nour har medverkat i bl a Melodifestivalen, Morgonsoffan och Extra! Extra!
Spelhålan på Barbacka kl.18.30.
Entré: 50:-/studenter. Biljetter på tel. 044-13 56 50.

Slöjdcafé på Barbacka på torsdag.
Vill du sticka, göra fantasigrejer eller spontankonst? Eller är du bara intresserad av att träffa andra kreativa människor för att hämta information och inspiration? Ta med det du håller på med hemma eller använd det material som finns på plats till självkostnadspris. Från 14 år. Fri entré.
26 november klockan 17.00 -20.00

Känner du dig ensam? Vill du veta om det finns fler som du? Statistiska centralbyråns namndatabas ger dig svar. Jag upptäckte till exempel att det minsann finns en man som heter Ulrica och att det bara finns 9 personer som har samma efternamn som jag.

1:a advent på söndag.
Recept på adventsmys: 4 stearinljus, en mugg glögg, en pepparkaka (eller två…), en hyacint, ett par snöflingor (önska kan man ju) samt en ljuvlig julskiva av valfri modell. Själv föredrar jag runda…

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar