tisdag 1 juni 2010

Tipsy Tuesday – trippelbloggare

Igår läste jag på bloggen Bokhora att Johanna Lindbäck, som bloggar där, denna vecka är trippelbloggare. Hon bloggar alltså på tre ställen veckan till ära: på Rabén & Sjögren, Bokus och Bokhora (såklart). Varför? Tja, hennes senaste bok Saker som aldrig händer släpps nu i juni! Vill du läsa vad hon har att säga om boken kan du kolla här och/eller här.

Jag gillar verkligen Lindbäcks sätt att skriva, inga krusiduller liksom utan rakt på sak. Språket är därför (extra) lätt att ta till sig och likaså storyn. Min favorit bland hennes tidigare böcker är Min typ brorsa. Den handlar om Nina och Daniel som ofrivilligt blir plastsyskon. Det visar sig att det hade varit mycket bättre om de inte hade blivit det för då kunde de ju... ja, vadå? Läs boken, så får du veta! Bokens upplägg är också något som verkligen föll mig i smaken – varannat kapitel är skrivet utifrån Ninas synvinkel och varannat utifrån Daniels. Sånt gillar jag!

Nyfiken på att läsa mer av Johanna Lindbäck – sök i vår katalog och kolla vilka böcker som finns inne! Och du – finns boken inte inne kan du alltid reservera den!

Nyfiken på varför det har blivit så att Lindbäck skriver just ungdomsböcker? Kolla här!

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar