torsdag 10 juni 2010

Tittering Thursday - sommarsoulpop

I slutet av 80-talet lyssnade jag mycket på Orup, särskilt hans första platta med hitlåtar som Jag blir hellre jagad av vargar och Är du redo? Det var (är) kul pop som man blev (blir) glad av, mycket passande nu när det faktiskt är sommar! Med tanke på detta blev jag lite extra intresserad när jag läste recensionerna av Oskar Linnros album Vilja bli i DN. Där dras linjer bak till bland annat Orup och Mauro Scocco (en annan gammal favorit, i sina tidiga dagar) men även till fantastiske Jens Lekman. Oskar Linnros har sina rötter i hiphopen (ingick i gruppen Snook) och har producerat Veronica Maggios andra album (var också tillsammans med henne ett tag...). Av de låtar jag hört av Oskar Linnros gillar jag särskilt Från och med Du. Det är verkligen musik man blir glad av! Vad tycker du? Lyssna här:



/Magdalena

2 kommentarer:

  1. Och som vanligt finns skivan att låna på biblioteket! :) Den kommer nästa vecka, men det går bra att ställa sig på kö redan nu.

    SvaraRadera