tisdag 6 juli 2010

Tipsy Tuesday - lata (radio)dagar

Lata sommardagar – vad göra? Passa på att lyssna till några av årets sommarvärdar och deras berättelser i P1! På torsdag, den 8 juli kl 13, är det artisten och låtskrivaren Amanda Jenssens tur att sommarprata; hon slog igenom i Idol 2007. Amandas sommarprat handlar, enligt henne själv, om ”hur små omständigheter kan leda till stora förändringar. Jag pratar även om hur jag fann musiken, mina trasiga lungor och om de drömmar jag fortfarande inte har förverkligat”. På bibblan finns för övrigt några av hennes skivor till utlån.

En annan av årets sommarvärdar är Annika Östberg, som suttit fängslad i USA i 28 år dömd för dubbelmord. Vill du höra hennes historia om hur hon överlevde detta ska du lyssna söndagen den 8 augusti kl 13. Perfekt tidsfördriv för en dag på stranden eller i hängmatten eller på resande fot eller... ja, du förstår vad jag menar. Vill du hellre låna boken med hennes story? Kolla på bibblan!

Nåt annat som man kan lyssna på nu under sommaren är Morgonpasset sommar i P3. I år har de till exempel en liten insektsskola, "Vad är det som låter runt filten?", som är mycket underhållande... Dagens inslag handlar om attackmyran. Lyssna och lär (eller nåt)!

Ha en skön (radio)sommar!

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar