onsdag 23 januari 2013

Topplistan

Månaden januari fylls med olika typer av galor, som t.ex. P3 Guld, Guldbaggen och Idrottsgalan. Där prisas musiker, filmfolk och idrottare för 2012 års bästa prestationer. På Bibblan har vi tyvärr ingen egen gala men vi gör topplistor över vilka böcker som blev mest utlånade under 2012. Och så här ser topplistan ut över de 20 mest utlånade ungdomsböckerna på folkbiblioteken i Kristianstad: (trumvirvel!)

1. Strandberg, Mats, Cirkeln
2. Collins, Suzanne, Hungerspelen
3. Strandberg, Mats, Eld
4. Collins, Suzanne, Fatta eld
5. Collins, Suzanne, Revolt
6. Bredow, Katarina von, Flyga högt
7. Ohlsson, Sara, Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
8. Thydell, Johanna, I taket lyser stjärnorna
9. Fitzpatrick, Becca, Fallen ängel
10.Paver, Michelle, Vargbröder
11.Meyer, Stephenie, Om jag kunde drömma
12.Paolini, Christopher, Arvtagaren eller Själavalvet
13.Cashore, Kristin, Tankeläsaren¨
14.Wahldén, Christina, I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig
15.Bredow, Katarina von, Expert på att rodna
16.Meyer, Stephenie, Så länge vi båda andas
17.Kadefors, Sara, Sandor slash Ida
18.Bjärbo, Lisa, Allt jag säger är sant
19.Paolini, Christopher, Eragon
20.Wahldén, Christina, Är det någon där?

Inte helt oväntat är det böckerna om Cirkeln och Hungerspelen som ligger i toppen. Vilka böcker tror du blir de mest lånade det här året?

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar