onsdag 2 december 2009

Wordy Wednesday - tankar om läsplattor

Hur föredrar du att läsa? Själv gillar jag att krypa upp i soffan med en filt och något gott och så boken förstås... Och så läser jag såklart alltid (nåja, nästan alltid i alla fall) på tåget på väg hem från jobbet. Men tekniken går ju framåt hela tiden. Nu finns det ju sedan ett tag tillbaka läsplattor, där man kan lagra ett mycket stort antal böcker (17 000 är inte omöjligt!), för att sedan läsa direkt på skärmen. Idag har jag varit på ett seminarium om bland annat läsplattor. Innan jag kom dit var jag övertygad om att denna uppfinning inte var något för mig; jag föredrar ju den ”riktiga” boken, som man kan känna på, lukta på (yrkesskada?) och lätt bläddra fram och tillbaka i. MEN efter seminariet var jag faktiskt sugen på att ge mig ut och skaffa mig en läsplatta... Teknik är ju trots allt hemskt rolig när den fungerar... Problemet är dock att läsplattor idag kostar mellan 3000 och 4000 kronor i Sverige, och det tycker jag inte är ett rimligt pris. Och de kommer med all sannolikhet snart att bli bättre och också billigare. Vad tycker du om allt detta? Hur föredrar du att läsa alla vackra ord som finns här i världen?

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar