fredag 16 september 2011

Freaky Friday - Oskyldiga?

Igår var jag och flera av mina kollegor och lyssnade på Karna Nyström som presenterade nya barn- och ungdomsböcker för oss. En del hade jag hunnit läsa, en del inte. En som hör till den senare kategorin är Oskyldiga av Anne Cassidy, som ofta beskrivs som mästare på psykologiska thrillers. Och jag blev bara sååå sugen på att läsa den här boken! Genast! Karna berättade att hon till en början tyckte att boken var lite som väntat, på något sätt, ingen direkt överraskning – tills hon kom till slutet. Som inte alls var som väntat, utan istället omskakande och lite freaky, kanske? Boken ligger nu i min väska, och jag hoppas kunna läsa den i helgen. Handlingen, då? Den handlar om fyra vänner som räddar en jämnålders kille från att ta sitt liv. Ändå är han död en kort tid därefter. Vad var det egentligen som hände? Oskyldiga eller inte? (Den engelska titeln är för övrigt Guilt trip...)

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar