måndag 11 januari 2010

Miscellaneous Monday – köttbullar och pirater

Nu är alla blogbabes:en tillbaka och det betyder förhoppningsvis att ordningen återvänt till CHRIB.

Nytt årtionde, nytt år, ny månad, ny vecka. Samma gamla nyårslöften? Här på barn & unga har vi åtminstone ett par nya löften som vi tror vi kan hålla hela året: mer fika, mer film och mer böcker!

Apropå film var jag och njöt av den nya Sherlock Holmes-filmen i helgen. Den var bra, precis rätt blandning av ”action and mystery”. Snyggt filmad, både scenografi och ljus, och häftiga effekter. Att huvudrollerna innehas av två snygga och smarta män (samt en dito kvinna!) gör inte filmen sämre... Filmens slutreplik får mig att tro att detta inte är sista gången vi möter den nye Sherlock och inte mig emot.

Såg i tidningen att en annan ny film, Avatar, nu satt rekord i antal flest illegala nedladdningar. Filmen laddades ner nästan 1 miljon gånger på 7 dagar! För att förhindra piraternas nedladdningar är storyn filmad i 3D vilket uppenbarligen inte haft den avskräckande effekt man hoppats på. På andra plats på ”piratlistan” ligger den för CHRIB-besökarna inte helt okända New Moon som nu passerat 600 000 nedladdningar.

För egen del föredrar jag att se film på bio och jag ser närmast fram emot Sony Pictures senaste film; Cloudy with a Chance of Meatballs (svensk titel Det regnar köttbullar) som jag och de andra barnen längtat efter ett tag. Recension kommer så småningom.

/ Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar