torsdag 26 maj 2011

Tittering Thursday - Plankan

Det är meningen att jag och familjen ska flytta till ett nytt hus inom den närmsta månaden. Jag har tydligen glömt mitt löfte/hot jag uttalade vid vår senaste flytt, nämligen att ”nästa gång jag flyttar så blir det till himmet (=ålderdomshemmet)!” Jag kan säga att det är inte dags för himmet riktigt än, men ändå befinner jag mig nuförtiden i ett – mer eller mindre – organiserat flyttkaos. Av någon anledning kommer jag i bestyren med packning, rensning och renovering att tänka på filmen Plankan som är en brittisk komedi från 1967. Ja, den är ålderstigen, mossig och fjantig (och när jag tittar på den nu känns den kanske inte riktigt lika rolig som när jag var liten...), men den är en del av min uppväxt (visades faktiskt på SVT ganska ofta på 80-talet) och det är- som sagt - brittisk humor...





/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar